Aktualności

Tramwaj do Fordonu średnio co 5 minut w godzinach szczytu. Oto termin wprowadzenia zmian

Zwiększenie częstotliwości kursowania tramwajów do i z Fordonu oraz wydłużenie godzin kursowania tramwaju 10 w dni powszednie. To nas czeka.

Nadchodzą zmiany w rozkładach jazdy bydgoskich tramwajów. Te nowości korzystnie powinni odczuć mieszkańcy Fordonu. – Od grudnia 2023r. pracowaliśmy nad pakietem zmian m.in. w obsłudze relacji Centrum-Fordon – mówi Mirosław Kozłowicz, zastępca prezydenta Bydgoszczy. – Zależało nam, aby wszystkie usprawnienia wprowadzić jednym rozkładem jazdy. Stąd powiązaliśmy wszystkie najważniejsze zmiany z zakończeniem naprawy na moście Pomorskim. Wykonawca dotrzymał terminu, co pozwala od 16 marca wprowadzić oczekiwane przez pasażerów zmiany. Kończące się prace Miejskich Wodociągów i Kanalizacji pozwolą też rozpocząć badania czasów przejazdu, napełnień i wprowadzanie korekt na sieci autobusowej.

Na razie korekty dotyczą tramwajów. Właśnie od 16 marca tramwaje na trasie od strony Ronda Jagiellonów do Fordonu i odwrotnie będą jeździły co 4-6 minut w godzinach szczytu, czyli od około godz. 13:30 do ok. 17:00 w dni powszednie. – Oznacza to, że w rozkładach jazdy na priorytetowych kierunkach znikną kilkunastominutowe przerwy pomiędzy odjazdami. To był jeden z powodów przepełnień na wybranych kursach. Po zmianach na tym priorytetowym kierunku, z którego korzysta najwięcej pasażerów (linie nr 3,5,10) tramwaje będą pojawiać się co około 5 minut – informuje Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej.

Skoordynowane zostaną też m.in. odjazdy tramwajów nr 7 i 11 z Fordonu w kierunku węzła Szarych Szeregów oraz w przeciwnym kierunku co 9-11 minut w szczycie. Będzie można także jeszcze później wieczorem dojechać do Myślęcinka. – W dni powszednie wydłużone zostanie funkcjonowanie linii nr 10 łączącej Fordon z Lasem Gdańskim. Tramwaje będą kursować także po godzinie 19:00.

Komentarze

Powiązane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Zobacz także
Close
Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker