Trzy miesiące potrwają prace konserwacyjne Wiaduktów Warszawskich
Wiadukty Warszawskie wzmocnione są ośmioma podporami
Podpisana została już umowa z firmą Kormost na konserwację i naprawę wiaduktów w trybie „Projektuj i buduj”. Koszt przedsięwzięcia to prawie 930 tys. zł. Prace projektowe i budowlane będą obywać się pod nadzorem Zarządu Dróg Miejskich w Bydgoszczy i zespołu ekspertów.
W pierwszej połowie roku pod wiaduktami w ciągu ul. Fordońskiej ustawionych zostało osiem podpór, co kosztowało ponad 1,5 mln zł. Podpory pozwoliły na przywrócenie ruchu na wszystkich pasach jezdni. Wcześniej ruch był ograniczony do jednego pasa w każdą stronę. Obecnie prędkość pojazdów jest ograniczona do 30 km/h. Samochody ciężarowe mogą poruszać się tylko prawymi pasami jezdni.
ZDMiKP przygotował już wstępny harmonogram dalszych działań w zakresie rozbiórki i budowy nowych wiaduktów.
Wiadukty Warszawskie to dwa obiekty o długości 430 i 436 m, które oddano do użytku w roku 1973 r. Wybudowano je w oparciu o prefabrykowane belki strunobetonowe typu korytkowego, które okazały się być jednym z najbardziej nietrwałych i awaryjnych systemów budownictwa mostowego.
Komentarze