Historia FordonuStyl życia

Historia reklamy mobilnej. W Bydgoszczy znana jest to blisko 100 lat!

Reklama na przyczepach reklamowych to nic nowego w naszym mieście

Kliknij, aby polubić InfoFordon.pl na Facebooku
Kliknij, aby polubić czytany artykuł na Facebooku

Reklama mobilna posiada same plusy – nie jest nachalna, za to dużo skuteczniejsza niż ta tradycyjna, ponieważ informacje w niej zawarte docierają do większej ilości odbiorców. W każdej chwili można zmienić jej lokalizacje, gdy tylko postawimy na zmianę grupy docelowej. Skoro jest tak dobra, jakie zatem były jej początki w Polsce.  

Początki reklamy mobilnej w Polsce 

Wraz z rozwojem handlu, rzemieślnictwa i oferowania usług rozwinęła się konkurencja, a co za tym idzie chęć reklamowanie swojej marki. W Polsce było to już widoczne na średniowiecznych straganach, gdzie sprzedawcy chcąc zwrócić uwagę potencjalnych kupców, wykrzykiwali o zaletach swoich produktów. Wraz z Oświeceniem i coraz mniejszym analfabetyzmem pojawiły się minireklamy w postaci sklepowych szyldów – najpierw w postaci nazw wyłącznie usług i produktów, potem jako hasła reklamowe typu np.  „najlepsze bajgle w mieście” itp. Jednak i to nie wystarczało i obok reklamy prasowej powstało coraz to więcej reklam mobilnych w największych miastach w Polsce, co najbardziej widoczne było na Kazimierzu w Krakowie, Nowym Targu, a nawet w Bydgoszczy. 

Reklama mobilna w XX wieku, czyli prosty komunikat w cenie  

Przykładem na doskonałą kampanię mobilną w okresie przedwojennym, czyli w latach 1922-1939 jest reklama tramwajowa krajowych wyrobów włókienniczych, zorganizowana przez Maciejewskiego – właściciela Domu Towarowego przy ul. Gdańskiej w Bydgoszczy. Ta reklama mobilna jest doskonałym przykładem na to, że prosty przekaz jest najbardziej skuteczny – choć nie znamy rezultatów tej kampanii, to musimy przyznać, że rzuca się ona w oczy. Przedstawia czarne litery na jasnym tle, a jej hasła brzmią: „(…) Propagandowa sprzedaż wyrobów włókienniczych” i „Kupujcie wyroby krajowe”. Ta przedwojenna reklama mobilna na tramwaju w Bydgoszczy stanowiła pewnego rodzaju przetarcie szlaków w marketingu i była niecodziennym wydarzeniem na skalę miasta – informacja o niej znalazła się nawet w Ilustrowanym Kurierze Codziennym. Co ciekawe był to tramwaj konny, który nie rozwijał zawrotnej prędkości, dzięki czemu odbiorcy mogli na spokojnie zarejestrować znajdujące się na reklamie informacje.  

Współczesność – co daje nam obecnie reklama mobilna?

W tej chwili możemy postawić na bardziej nowoczesne rozwiązanie niż te w Bydgoszczy, jakim jest wynajem przyczepy reklamowej samochodowej lub tej w wersji rowerowej. Jest to doskonale rozwiązanie dla każdej z branż, niezależnie od tego, jaki przewiduje na reklamę mobilną budżet – przykładowo firma reklamamobilna.bydgoszcz.pl posiada zróżnicowane pod względem kosztów pakiety na mobilne kampanie reklamowe. Obejmują one wynajem przyczepy reklamowej z nagłośnieniem, z lub bez kierowcy, z samochodem, a nawet samą przyczepę samochodową. Jej powierzchnia pozwala na zawarcie większej ilości informacji i komunikatów, które również stanowią o jej skuteczności. Oprócz reklamy samochodowej dostępna jest także opcja na wynajem przyczepy reklamowej rowerowej, która dotrze wszędzie tam, gdzie ruch samochodowy jest ograniczony.    

A jak Wy oceniacie tą formę reklamy w trakcie trwających wyborów do Sejmu RP?

Komentarze

Tagi

Powiązane artykuły