Aktualności

Rusza tramwaj do Fordonu. Umowa podpisana!

Kliknij, aby polubić InfoFordon.pl na Facebooku
Kliknij, aby polubić czytany artykuł na Facebooku

Dziś odbyło się przekazanie największego placu budowy w Bydgoszczy wykonawcom. Czy trzynastki przyniosą szczęście budowniczym?

Jakie emocje towarzyszą prezesowi spółki Tramwaj Fordon, Witoldowi Dębickiemu, przed złożeniem podpisu pod umową wartą blisko 300 milionów złotych?

– Zadowolenie z tego, że udało się przebrnąć przez ten bardzo czasochłonny „papierowy” etap przygotowania inwestycji. W końcu ruszą prace budowlane. Jedyne, czego teraz się obawiamy, to pogody. Większość prac wykonywana będzie w gruncie. Wiele z nich wymaga dobrych warunków pogodowych – dodaje prezes.

Polub Tramwaj Fordon na Facebooku i bądź na bieżąco z informacjami

Solidny partner
Firmę „Gotowski” oceniam jako wiarygodnego i solidnego partneramówi prezydent Bydgoszczy Rafał Bruski. Jednocześnie cieszę się z tego, że bydgoska firma ma tak dobrą renomę i wyrobioną w kraju markę, że nieustannie się rozwija i zapewnia pracę mieszkańcom. Będę interesował się na co dzień tą inwestycją, oczekując od zarządu spółki Tramwaj Fordon bieżących informacji na temat przebiegu i zaawansowania prac. Liczę też szczególnie na współpracę między inwestorem a ZDMiKP w zakresie informowania mieszkańców o spodziewanych w związku z inwestycją utrudnieniach, zmianach w organizacji ruchu.

– Cieszę się, że w końcu rusza ta inwestycja – mówi radny Piotr Król z Fordonu. – Trzymam kciuki za wykonawców. Najbardziej obawiam się pomysłów na dzielenie Miejskich Zakładów Komunikacyjnych i obsługi komunikacyjnej Fordonu po otwarciu torowiska.

Wykonawcy już zaczęli się przygotowywać do przedstawienia harmonogramu prac. Będą one mogły rozpocząć się w momencie, gdy zapozna się z nimi inwestor i zaakceptuje go.

Do obsługi tej linii zostanie zakupionych 12 nowych 5-członowych tramwajów. Ponadto w nowej perspektywie budżetowej UE na lata 2014-2020 miasto zamierza wnioskować o środki na nowy tabor tramwajowy.

Z betonu, stali i szkła
Najbardziej skomplikowane i czasochłonne roboty będą prowadzone w rejonie stacji Bydgoszcz- Wschód. Wyzwaniem jest już budowa 400-metrowej estakady nad północną nitką ul. Fordońskiej (na wysokości stacji benzynowej), Kamienną, stacją kolejową Bydgoszcz Wschód oraz ulicą Inwalidów. Na perony w tym miejscu będzie się wchodzić bezpośrednio z dworca lub od strony ul. Kamiennej. Na większości estakady poruszać się będą mogły wyłącznie tramwaje, autobusy oraz pojazdy uprzywilejowane. Zadaszenie estakady w miejscu, gdzie zatrzymywać będą się tramwaje, wykonane zostawanie z hartowanego szkła. Cała konstrukcja ma przypominać położony walec. Perony kolejowe zostaną natomiast zadaszone blachą trapezową, układającą się w kształt litery Y. Pasażerów pomiędzy peronami przewozić będą windy. Podobne rozwiązanie pomiędzy przystankami autobusowymi na Brzechwy i tramwajowymi na Andersa zaplanowano w pobliżu osiedla Bajka.

Rozkopią Akademicką
Pętla końcowa znajdzie się w miejscu, gdzie dziś podpisywana będzie umowa, w rejonie skrzyżowania ul. Bora-Komorowskiego i Geodetów. Może ona pełnić również funkcję zajezdni dla części tramwajów i autobusów obsługujących Fordon.

Kierowcy najwięcej utrudnień napotkają prawdopodobnie w czasie przebudowy ul. Akademickiej na odcinku od Jasinieckiej do Igrzyskowej. Powstaną tam druga jezdnia oraz ścieżka rowerowa.

Komentarze

Tagi

Powiązane artykuły

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker