Drogowcy tłumaczą, dlaczego nie wyremontowano od razu wszystkich ulic biegnących wzdłuż trasy tramwaju. ZDMiKP obawiał się, że nawierzchnie ulic Andersa i Akademickiej mogłyby ulec zniszczeniu przez ciężki sprzęt pracujący na budowie.
W sierpniu wzdłuż ulicy Akademickiej, od ul. Igrzyskowej do ul. Kaliskiego zostaną ustawione ekrany akustyczne. Niebawem nastąpi także montaż ekranów z rozkładami jazdy na peronach i przystankach. Już w listopadzie na tory mają wyjadą testowe tramwaje.
– Po sezonie zimowym wykonamy oględziny i przystąpimy do remontów fordońskich ulic. W tej chwili po osiedlu jeżdżą dźwigi i ciężarówki wożące podkłady i tory. Lepiej więc będzie, jeśli remont nawierzchni zostanie wykonany po zakończeniu budowy. Wtedy wykonamy także ewentualne naprawy, które powstały na wskutek prowadzenia robót – zapewnia Krzysztof Kosiedowski, rzecznik Zarządu Dróg i Komunikacji Publicznej.
– Wiosną 2016 roku rozpatrzymy możliwość naprawy najgorszych odcinków fordońskich ulic. Na pierwszy ogień pójdą odcinki ul. Akademickiej, na odcinku od ronda ONZ do ul. Igrzyskowej. Pewny jest również remont w przyszłym roku ul. Andersa na odcinku od Kleeberga doul. Kasztelańskiej– dodaje rzecznik.